Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zabawy uczące szacunku

W przedszkolu ważne jest aby pomóc dzieciom zrozumieć, jak istotne jest szanowanie innych ludzi, ich uczuć i potrzeb. Zabawy uczące szacunku mogą być wspaniałym narzędziem do budowania pozytywnych relacji i kształtowania umiejętności społecznych u dzieci.  W trakcie zabaw dowolnych zaproponowano dzieciom dwie zabawy tematyczne:

-"Życzliwy ekspert od urody"- gdy dzieci bawią się we fryzjera, jedno z nich zostaje życzliwym ekspertem od urody. "Fryzjerka" jest oceniana przez eksperta i słyszy tylko takie zdania jak: Jak pięknie pani wygląda! Jak pięknie Pani uczesała swoją klientkę!. Po zabawie nauczyciel prowadzi rozmowę tematyczną pytając jak się czujemy, gdy ktoś podziwia naszą pracę? Jak może doceniać pracę innych osób? Dziewczynki wybrały także "recepcjonistkę", która zapisywała klientki. Dzięki temu dodatkowo mogły rozwijać umiejętność pisania imion. 

-"Dostawca materiałów budowlanych"- dzieci bawiąc się w budowanie z klocków-cegieł wybierają jednego dostawcę materiałów budowlanych. Dzieci budują budynki i przyjeżdżają wywrotkami do dostawcy aby kupić potrzebne materiały. Dodatkowo doskonalą umiejętność przeliczania, ponieważ dostawca odlicza potrzebną ilość klocków-cegieł. Po zabawie nauczyciel prowadzi rozmowę tematyczną wyjaśniając jak ważny jest każdy zawód i zwraca uwagę na fakt, że gdyby nie było dostawcy nie mieliby materiałów do wybudowania budynków.